Ce mi-a adus bun anul 2020?

 



Schimbare! Si intr-un ritm ametitor!

Da, 2020 a insemnat pentru mine schimbarea: obiceiurilor de viata de la calatorii dese si indepartate la calatorii interioare, de la intalnirile saptamanale cu prietenii si colegii la momente petrecute aproape exclusiv in familie, de la confortul dat de timpul si efortul pedagogilor in educatia copilului la activitati pedagogice pe care le intreprind in regim propriu, de la placerea mancatului la restaurant la gatitul in propria bucatarie, de la explorarea altor culturi si civilizatii la cunoasterea aprofundata a propriei mele case...

Daca privesc strict partea restrictiilor sociale impuse si a actiunilor de mediu care m-au facut sa reactionez in scop de adaptare dar simtind ca liberul meu arbitru e plecat in vacanta, da, pot intra intr-un film dramatic si trist, al unei apocalipse morbide sau al unui purgatoriu spiritual.

Prefer sa abordez dintr-o alta perspectiva acest 2020, ce mi-a adus bun? Si, oho, iata ca anul acesta mi-a fost atat de bogat si plin de realizari personale:

  •          Mi-am imbunatatit calitatea relatiilor cu familia mare, acordand timpul, grija si afectiunea parintilor si rudelor care si-au strans anii si bolile aproape si pentru care firele de nisip din  clepsidra timpului lor par mai rare si mai pretioase prin raritatea lor;
  •           Mi-am regasit caldura casei care e la fel de vie si plina de nevoi precum si cele de la job;
  •          Mi-am apropiat copilul, ala mic din interior si pe fie-mea, revenind in timpul anilor de scoala si retraind emotiile pre-adolescentine, dezvoltand relatii de camaraderie si prietenie, dincolo de cele parinte-copil;
  •           Mi-am reanalizat cunostintele elementare de limba romana si de aritmetica; stiti ce mare soc am avut cand, la verificarea temelor cu tabla inmultirii, la 7x8 am avut tendinta sa fac calculul pe calculator? Iar „B” de mana parca il stiam si eu, de mult, a-l scrie frumos... Ma bucur ca, dupa atata timp, pot acum scrie tabla inmultirii folosind calculatorul mintii si mi-am redescoperit placerea scrisului de mana! Cum, tot asa, ii redescoper cu drag pe Eminescu, Arghezi, Creanga si sufletul imi creste de drag si de emotii.
  •          Am descoperit sensul si utilitatea zecilor de aplicatii pe care le aveam by default in calculatorul meu si acum ma ajuta: sa ma organizez, sa comunic online inclusiv cu parintii aflati la 350 km departare, sa tin interviuri, sa tin cursuri, sa fac sedinte sau chiar sesiune de brainstorming in mediul virtual. Wow!
  •          Senzational! Bomba! Este primul an din ultimii 10 in care am reusit sa fac economii! Mai putine haine cumparate si depozitate cu tot cu eticheta in dulap sau incaltari inca in cutii asteptand evenimentul potrivit sa se arate, renuntarea la produsele de machiaj complexe care imbatraneau nefolosite in zeci de recipiente, toate s-au transformat miraculos in acest an in bani la pusculita. Bravo, Laura!
  •           Daca in mitologia crestina metaforele vorbesc despre transformarea apei in vin, eu am reusit sa transform pizza, biscuitii, crantanelele, junkurile luate la birou in fresh-uri de fructe si legume, smoothies, budinci de tapioca si salate cu germeni de grau. Sunt extrem de multumita de obiceiurile de alimentatie sanatoasa pe care le-am adoptat si le practicam zilnic in familie din acest an!
  •           Restrictiile de deplasare din acest an intai mi-au provocat revolta si furie. Asta pentru ca mi-am dat seama cat de mult inseamna pentru sufletul meu cura de verde din paduri, linistea apelor de munte, natura in simplitatea si maretia ei. Si am gasit alte forme sa o apreciez si sa o protejez, mai mult decat cu vorbe si cu ganduri marete: anul acesta am reciclat peste 500 de kg de hartie in contextul in care am redus cel putin un sfert din maculatura produsa din prostul obicei de a printa si a sublinia pe foi cu pixul ceea ce ma intereseaza; am plantat 17 puieti intr-o campanie de impadurire, am facut donatii pentru impaduriri si pentru un ONG care se ocupa de colectarea deseurilor; mi-am schimbat comportamentul de consum cumparand alimente mult mai cumpatat (nu mai arunc mancare!), mergand cu sacosele din panza dupa mine in loc sa cumpar pungi de fiecare data, uitandu-ma sa cumpar produse in ambalaje reciclabile sau refolosibile, pe cat posibil.
  •          In esenta, acest 2020 a fost provocarea externa care mi-a stimulat cea mai mare crestere spirituala pe care am putut s-o dobandesc in ultimii ani! Am invatat sa ma cunosc mai bine: crezurile mele, ce este important, are valoare pentru mine si ce este redundand si inutil eliminand astfel deseurile din viata mea, ce apreciez si caut la oamenii din viata mea si ce ofer la schimb, mi-am polishat deschiderea mentala, capacitatea de invatare rapida, adaptabilitatea, agilitatea, capacitatea de dozare a energiei pe termen lung, acceptarea, gratitudinea...ce OM bogat sunt!

2020, iti multumesc pentru provocari! Din perspectiva potrivita (ma feresc in aceasta perioada sa mai folosesc termenul „pozitiv”), iti pot spune ca ai fost un an bogat, de crestere si de multiple oportunitati.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Model scrisoare de intentie

Tutorial construire CV in platforma de recrutare online